|
|
Dodano: 12 sierpnia 2008 r. Ważne do dnia: 31 grudnia 2013 r. Uchwała Nr XIX/125/08 Rady Miejskiej w Janowie Lubelskim z dnia 18 marca 2008r. zmieniona Uchwałą Nr XX/132/08 Rady Miejskiej w Janowie Lubelskim z dnia 28 kwietnia 2008r.
w sprawie programu pomocy de minimis udzielanej przedsiębiorcom na terenie Gminy Janów Lubelski (tekst ujednolicony)
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2002 r. Nr 9 poz. 84 z późn. zm.), po uwzględnieniu uwag Prezesa Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji do projektu uchwały, postanawia się, co następuje: § 1 1. Uchwała stanowi program pomocy de minimis w rozumieniu rozporządzenia Komisji WE nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz.U.UE.L.06.379.5). 2. Pomocy udziela się z uwzględnieniem i na warunkach rozporządzenia, o którym mowa w ust. 1, polskich przepisów dotyczących pomocy de minimis oraz niniejszej uchwały. § 2 1. Ilekroć w uchwale jest mowa o nowej inwestycji należy przez to rozumieć przyrost podstaw opodatkowania w podatku od nieruchomości związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej dla podatnika korzystającego ze zwolnienia. 2. Wyłączeniu z uprawnień podlegają przedsiębiorcy znajdujący się w procesie likwidacji lub powstali w wyniku przekształcenia, w szczególności w sytuacji podziału, zmiany nazwy lub zmiany właściciela. § 3 1. Ogólna kwota pomocy de minimis przyznana dla jednego przedsiębiorcy w okresie kolejnych trzech lat kalendarzowych poprzedzających dzień jej udzielenia nie może przekroczyć 200.000 EUR. 2. Całkowita wartość pomocy de minimis przyznanej jednemu podmiotowi gospodarczemu działającemu w sektorze transportu drogowego przez okres trzech lat kalendarzowych nie może przekroczyć 100.000 EUR. § 4 1. Zwalnia się z podatku od nieruchomości grunty, budynki, budowle lub ich części związane z działalnością gospodarczą, na których podatnik zrealizuje nowe inwestycje, z wyłączeniem inwestycji w handlu, na okres: 2) 18 miesięcy - pod warunkiem zrealizowania nowej inwestycji, której łączne nakłady wyniosły, co najmniej 500.000 zł, 3) 24 miesięcy - pod warunkiem zrealizowania nowej inwestycji, której łączne nakłady wyniosły, co najmniej 1.000.000 zł, 4) 30 miesięcy - pod warunkiem zrealizowania nowej inwestycji, której łączne nakłady wyniosły, co najmniej 2.000.000 zł, 5) 36 miesięcy - pod warunkiem zrealizowania nowej inwestycji, której łączne nakłady wyniosły, co najmniej 4.000.000 zł . § 5 Do nakładów poniesionych na nową inwestycję, zalicza się: 1) cenę nabycia gruntów lub prawa ich użytkowania wieczystego, 2) cenę (brutto) nabycia albo koszt wytworzenia środków trwałych, takich jak budowle i budynki oraz ich wyposażenie związane z nową inwestycją, w szczególności: a) maszyny i urządzenia, b) narzędzia, przyrządy i aparatura, c) wyposażenie techniczne dla prac biurowych, d) infrastruktura techniczna, e) zakup wartości niematerialnych i prawnych. § 6 1. Podatnik nabywa prawo do zwolnienia, o którym mowa § 4 o ile zgłosił zamiar korzystania z pomocy w sposób przewidziany w § 8 ust.1 uchwały. 2. Pomoc może dotyczyć tylko nakładów poniesionych po dokonaniu zgłoszenia. 3. Zwolnienie jest liczone od: 1/ daty powstania obowiązku podatkowego, jeżeli zgłoszenie nastąpiło przed powstaniem tego obowiązku, 2/ 1 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano zgłoszenia, jeżeli zgłoszenie nastąpiło po powstaniu obowiązku podatkowego. § 7 1. Prawo do zwolnienia z podatku wygasa: 1) z końcem miesiąca, w którym upłynął wyznaczony uchwałą termin zwolnienia, 2) z końcem miesiąca, w którym osiągnięta została dopuszczalna wysokości pomocy de minimis w okresie wskazanym w art. 2 ust. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1998/2006 z 15 grudnia 2006r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis. 2. Podatnik traci prawo do zwolnienia i zobowiązany jest do zapłaty zwolnionych kwot podatku w sytuacji nie dotrzymania warunku prowadzenia działalności przez okresy, o których mowa § 4 ust. 1. § 8 1. Podatnik jest zobowiązany do zgłoszenia zamiaru korzystania z pomocy w formie pisemnej na druku stanowiącym załącznik do uchwały TUTAJ DO POBRANIA (plik doc. - 48 KB) 2. Do zgłoszenia dołącza się: 1) oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy de minimis przyznanej w ciągu bieżącego roku kalendarzowego oraz dwóch poprzedzających go lat kalendarzowych, a w sytuacji otrzymania innej pomocy państwa w odniesieniu do kosztów stanowiących nakłady, o których mowa w § 5, oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy w ciągu bieżącego roku kalendarzowego oraz wszystkich poprzednich okresów, 2) dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej na terenie gminy - wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub wypis z ewidencji działalności gospodarczej, 3) oświadczenie o nie znajdowaniu się w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu pkt 9-11 Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz.U. C 244 z 1.10.2004, str. 2.). 3. Podatnik po zakończeniu inwestycji składa oświadczenie o nakładach wraz dokumentami poświadczającymi ich wysokość. § 9 Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Janowa Lubelskiego. § 10 Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego i obowiązuje do 31 grudnia 2013 roku. Przewodniczący Rady Miejskiej Marek Tomczyk Dodano: 12 sierpnia 2008 r. Ważne do dnia: 31 grudnia 2013 r.
|
|
|
Urząd Miejski, ul. Jana Zamoyskiego 59, 23-300 Janów Lubelski, tel: +48 15 87-24-330, fax: +48 15 87-24-670. e-mail: janowlub_m@woi.lublin.pl |
|||
Strona została zoptymalizowana w przeglądarkach: Internet Explorer, Mozilla Firefox oraz Opera, wymagana rozdzielczość obrazu min. 1024 x 768 |
|||
(c) COPYRIGHT 2006 - 2008 URZĄD MIEJSKI JANÓW LUBELSKI
|