|
|
|
|
Dodano: 26 czerwca 2012 r.
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA - - PODSUMOWANIE PROJEKTU EDUKACYJNEGO Dobiega końca realizacja projektu pn."Indywidualizacja nauczania i wychowania w klasach I-III szkół podstawowych w Gminie Janów Lubelski". W naszej szkole od września 2011 r. odbywały się w ramach projektu zajęcia dodatkowe dla 109 uczniów klas młodszych. Były to następujące rodzaje zajęć: - Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu - 15 grup. - Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – 13 grup. - Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy-5 grup. - Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – 12 grup. Zgodnie z założeniami projektu w zajęciach uczestniczyli uczniowie i uczennice klas I –III, u których zdiagnozowano indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne, mogące stanowić istotną barierę w dalszym rozwoju oraz uzdolnieni uczniowie i uczennice potrzebujący indywidualnego podejścia. W czasie zajęć dzieci integrowały się we wspólnej zabawie. Poprzez zabawę i gry dydaktyczne oraz różnorodne ćwiczenia usprawniały technikę czytania, pisania, zdobywały umiejętności matematyczne, rozwijały umiejętność logicznego myślenia oraz zainteresowania matematyczno-przyrodnicze, korygowały wady postawy. Realizacji celów zajęć sprzyjała różnorodność stosowanych metod i form pracy z dziećmi. W zajęciach bardzo pomocne były pomoce i sprzęt zakupiony w ramach tego projektu, z których dzieci bardzo chętnie korzystały. Z indywidualnych rozmów z dziećmi i ich rodzicami, badań ankietowych przeprowadzonych wśród uczniów i rodziców, wywiadów, obserwacji wynika, że dodatkowe zajęcia pozalekcyjne były atrakcyjne. Dzieci chętnie i aktywnie uczestniczyły we wszystkich rodzajach zajęć. Dzięki nim zaspokajały swoją ciekawość poznawczą, mobilizowały się do nauki i odkrywały tajniki wiedzy. Systematycznie doskonaliły swoje umiejętności i pokonywały różnego rodzaju trudności. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem podejmowali stawiane przed nimi wyzwania i rozwiązywali problemy. Na zajęciach panowała swobodna atmosfera, która sprzyjała wyzwalaniu ciekawych pomysłów i działań. To, co było najistotniejsze dla uczniów to to, że byli dostrzegani, czuli się ważni, a to dodawało im pewności i motywowało do pracy. Uczestnikom zajęć zapewniono odpowiednie warunki kształcenia. Przeprowadzone testy diagnostyczne były sprawdzianem celowości i skuteczności organizowanych zajęć. Wykazały znaczny wzrost wiedzy i umiejętności u wszystkich uczniów, który znalazł odzwierciedlenie m.in. w ocenach szkolnych i wynikach klasyfikacji rocznej. Realizacja projektu przyniosła oczekiwane rezultaty. Miała duży wpływ na wzrost jakości i efektywności nauczania w szkole. Dzięki udziałowi w projekcie szkoła wzbogaciła ofertę edukacyjną skierowaną do najmłodszych uczniów, doposażyła szkolną bazę w pomoce dydaktyczne i sprzęt. Działania realizowane w ramach projektu z pewnością przyczyniły się do wyrównywania szans edukacyjnych uczniów i uczennic naszej szkoły. Tekst: Bożena Matysek - Szkolny koordynator projektu
Dodano: 26 czerwca 2012 r.
|
|
|||
Urząd Miejski, ul. Jana Zamoyskiego 59, 23-300 Janów Lubelski, tel. +48 15 87-24-330, fax. +48 15 87-24-670, e-mail: sekretariat@janowlubelski.pl KONTO BANKOWE: Powszechna Kasa Oszczędności, Bank Polski S.A. Oddział Centrum Opole Lubelskie 25 1020 3235 0000 5402 0007 3700 |
|||||
|
|||||
© COPYRIGHT
2006-2012
- URZĄD MIEJSKI W JANOWIE LUBELSKIM
Redaktor odpowiedzialny: Jan Machulak, e-mail: gazetajanowska@janowlubelski.pl |